niedziela, 9 grudnia 2012

WWW

W pierwszy weekend grudnia (30.11 – 2.12) 8DW Armagedon wzięła udział w Wielkich Warsztatach Wędrowniczych organizowanych przez Dolnośląski Referat Wędrowniczy. W 4 osobowym damskim składzie z dworca głównego we Wrocławiu udaliśmy się pociągiem do Wałbrzycha, by lepiej zapoznać się z metodyką wędrowniczą. Odbyła się integracja i zajęcia z kreatywności W sobotni poranek udaliśmy się na wędrówkę śladami Hochbergów. kilku godzinna wędrówka zaprowadziła nas na do ruiny romantycznego zamku, podczas której wykonywaliśmy zajęcia, które miały nauczyć nas odpowiedzialności za inne osoby z drużyny. W zespole szkół integracyjnych w której nocowaliśmy przebraliśmy się w stroje z lat 20. XX wieku by wziąć udział w grze strategicznej. W kilku osobowych grupach próbowaliśmy odnaleźć nieznanego agenta miedzy czasie dostarczając tajemnicze przesyłki. Jako jedni z pierwszych dowiedzieliśmy się o organizowanej Watrze Wędrowniczej w sierpniu 2013 roku. Wieczorem wszyscy wsiedliśmy do miejskiego autobusu, który zawiózł nas do zamku Książ, by moc wziąć udział w nocnym zwiedzaniu w ciemności trzymając w ręce jedynie kilka lamp. Byliśmy straszeni przez Czarną Wdowę, Biała Damę czy byłych pracowników, odwiedzaliśmy miejsca na ogół niedostępne dla zwiedzających. Około północy trwały już wędrownicze rozmowy na których mogliśmy wymienić się doświadczeniami ze swojego harcerskiego życia. W niedziele dowiedzieliśmy się w jaki sposób możemy reklamować swoja drużynę na terenie Polski. Cała wędrownicza ekipa razem udała się na dworzec by tam się pożegnać i wsiąść do swoich pociągów. Wróciliśmy zmęczeni, ale także z bagażem nowych doświadczeń, niezapomnianych przygód, pełni nowych motywacji, inspiracji i wiedzy.